Monday, April 23, 2012

Berguru di Jitra Bike Park

IMG_8621

Dikala bulan yang baru mau berganti (30 Jamadil Awal) Hari pertama minggu terakhir. Alkisahnya Sang Adi Guru menerima kunjungan murid. Untuk berguru menuntut ilmu yang satu. Sepersalinan dibekalkan, pulut kuning buat santapan( ’menyorok’), Tiada pengeras yang dikenakan. Hanyalah semangat perlu dikuatkan. Keyakinan diri perlu diserlahkan.

Dikala embun masih membasah, dikala mentari mengintai dicelah. Bukit didaki sabar melangkah, senjata dibawa untuk bertingkah

Yaa.. hariini, saudara Maher Adib(Geng Geja) dari KL singgah ke bike park untuk mencari ilmu dari sifu. Balik mengunjungi mentuanya di Pauh, Perlis dan kebetulan abang iparnya tinggal tidak berjauhan dari Bike Park..

Segala yang patut telah diturunkan, berbagai teori dan amali telah diberikan, INSYAALAH berkat ilmu dari guru  menjadi bekalan.

UNTUK MAKLUMAN ..minggu lepas geng Sungai Petani udah turun mengadap guru. Insyaalah minggu depan ada lagi majlis ilmu kepada saudara baru (MTB seluruh Kedah ooo) … maka tunggu

IMG_8593

Dengan basikal baru yang ‘rare’ Banshee Legend MK 11 dengan shock custom jenama ‘Elka’ sepanjang 9 in

IMG_8597

Cikgu menunjuk teknik yang betul

IMG_8604

Berjaya : Bila ilmu dicurah – terus sahaja dipraktik. Sambil video diambil buat mencari silap & salah untuk dipertulkan.

IMG_8610

Serius mendengar penerangan

IMG_8614

gembira dengan ilmu yang diberi

Elev BP

Elevation

10 comments:

  1. 1."GURU" yang menang no 3 dari 7 peserta ka!
    2.Kih!kih!kih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ atas respon
      Komuniti DH agak kecil dan sukan ini agak Xtrem jadi tidak ramai yang ‘berani’ untuk sertai. Tidak seperti di negara jiran kita terutama Indonesia. Sukan ini memerlukan trek yang sesuai. Kami di Jitra kebetulan mempunyai treknya dan pernah menganjurkan kejohanan yang disertai oleh peserta dari Singapura dan Indonesia dan mereka adalah perserta yang turut mewakili negara mereka ke Sukan Asia.

      Ilmu yang ada hasil dari pengalaman untuk dikongsi pada yang berminat ..

      Delete
  2. hang tak dak teloq komen guna nama Anonymous

    ReplyDelete
  3. 1.masuk jambori MTB...dok no 100 keatas jee!!
    2.libatkan diri dalam DH pulak..ada la dua tiga kerat yang masuk..dapatla no 3 dari 7 peserta...kalau ramai yang masuk..rasanya dapatla no 100 keatas agaknya!!
    3.nak habaq kat hangpa la no...DH tu sesuai untuk puak belia muda jee....puak-puak tua macam puak hanga ni...nampak ganjil dok main DH ni...budak-budak dok gelak jeee!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboiii !!!.. tapi tak pa laaa, demokrasi masih subur di Malaysia, tiada siapa melarang untuk berbuat apa yang nak buat, Bak peribahasa kata: Agak-agak bertutur malam hari. Suluhlah diri, Nilailah sendiri Mungkin - Akan memikul tiada berbahu, akan menjunjung kepala luncung.

      Sukan untuk persaudaraan dan kesihatan

      Delete
  4. 1.maaf la noo...saja la nak acah hangpa sikit!!
    2.apa pun blogg hangpa tentang MTB adalah yang terbaik setakat ni!!

    ReplyDelete
  5. aku dah baca semua komen hang yg ikhlas tu dan tersemat dihati aku ni. Terima Kasih

    ReplyDelete
  6. salam..boleh bg tau detail x kt mana lokasi jitra bike park...saya berminat nk try track kt c 2 bro....tq...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda boleh hubungi saudara Nasron 012-5846 288

      http://ddc2011.blogspot.com/2011/05/peta-tunjuk-arah.html

      Delete
  7. salam,nak join geng jitra bike main DH mcmn...hahaha!umuq xdala tua sgt..nak masuk 30.nak kontek sapa boss???main DH ni mtb kn tukaq ka,lani pakai merida ja fork fox!...kot2la kn upgrade.tq2

    ReplyDelete